Eén gesprek zal mij altijd bijblijven… Een oudere dame vertelde in tranen dat ze al twee weken met niemand gesproken had. Ze zag haar kinderen en kleinkinderen nooit. Haar verdriet raakte mij diep. We praatten wat en ik probeerde haar moed in te spreken. Haar woorden op het einde van de call zal ik nooit vergeten: “Je hebt mijn dag goed gemaakt. Ik zal altijd voor je bidden, dat God je zegent.”
Bousso
Ik kan het echt gezellig hebben met de mensen aan de telefoon. Meestal krijg je een ouder persoon aan de lijn. Soms zitten die mensen al een hele dag alleen. Ze zijn dan oprecht blij dat ze eens een babbeltje kunnen slaan.
Charissa
Omdat ik vaak de emotie opzoek en ‘dichtbij’ probeer te komen, heb ik vaak bijzondere gesprekken met mensen. Vooral calls die wat moeilijk starten maar waarbij je toch een opening vindt en uiteindelijk een domiciliëring kunt afsluiten, blijven mij bij.
Wat mij het meeste voldoening geeft? Wanneer ik op het einde van de werkdag weet dat ik mijn job goed gedaan heb en dat ik op de gepaste manier de juiste boodschap van de partnerorganisatie heb uitgedragen.
Soevaan
Aan het begin van de werkdag kijk ik uit naar het samenwerken met mijn favoriete collega’s én het afsluiten van zoveel mogelijk domiciliëringen voor onze partnerorganisaties! Dat lukt goed. Eén keer besloot een meneer zelfs een domiciliëring op te starten omdat ik “zo’n lieve stem” heb.
Caitlin
Het leukst aan werken bij Direct Phone? De positieve vibe en de gezelligheid! Die goede sfeer nemen we mee in onze gesprekken met de donateur.
Melanie
Een unieke ervaring was voor mij een gesprek met een lerares. Toen ik haar belde, stond ze net voor de klas. Nadat ze naar me geluisterd had, vroeg ze of ze mij op luidspreker mocht zetten om de klas toe te spreken. Ze vond het nl. erg belangrijk en verrijkend voor de leerlingen dat ze hoorden welk fantastisch werk de partnerorganisatie deed. Ik ging akkoord en heb toen alle leerlingen meer uitleg gegeven over de organisatie en hun projecten. Dat was een call die er voor mij uitspringt in mijn jarenlange carrière als call agent.
Ik vind mijn job als call agent heel zinvol. Dat ik kan helpen bij de acties van onze verenigingen, maakt dat ik me nuttig voel. Zelfs op persoonlijk vlak is mijn werk een meerwaarde. Het geeft mij veel voldoening om deel uit te maken van een bedrijf dat organisaties helpt om een beter leven te creëren voor mensen en kinderen in nood. Door mijn werk als call agent draag ik mijn steentje bij tot een mooiere wereld.
Manu
Over het algemeen zijn de gesprekken waar ik een positief gevoel aan over houd, gesprekken waarbij ik merk dat de donateur en ik op dezelfde lijn zitten. Waarbij er van zijn/haar kant een oprechte interesse is in de vereniging en ook veel respect voor mijn job.
Wanneer ik op het einde van de werkdag veel domiciliëringen heb mogen opstarten, ben ik heel tevreden. Omdat ik zo merk dat ik mensen tot iets kan aanzetten of van iets kan overtuigen - gewoon door mezelf te zijn en door mijn ‘people skills’ in te zetten - én omdat ik de partnerorganisaties help.
Emma
Elke dag opnieuw mensen helpen. Dat is waarom ik bij Direct Phone werk. Om een voorbeeld te geven: als je mensen kan helpen die een levensnoodzakelijke operatie nodig hebben, dan ga je ervoor. Je doet er alles aan om zoveel mogelijk fondsen in te zamelen. De andere call agents en ik doen dat met heel veel plezier. Het geeft een enorme voldoening op het eind van de dag.
Stefaan
Direct Phone, een zusterbedrijf van Direct Social Communications, helpt u met uw campagnestrategie, zorgt voor het passende script, verzorgt de telefooncampagnes en volgt de resultaten nauwgezet op.
Heeft u interesse in telemarketing als fondsenwervende tool voor uw vereniging? Contacteer dan Dany Aelbrecht, hij vertelt er u graag meer over.